ОРТ в Україні
Ми в соцмережах:
Головна мета та суть діяльності представництв ОРТу полягає у підвищенні рівня життя і добробуту через навчання і освіту, як єврейського народу, так і інших народів світу.
Крістіна Килинчарслан
Крістіна Килинчарслан - курсант льотної академії Національного авіаційного університету
ОРТ в УкраїніВсеукраїнські змагання Роботрафік-ТехніонПоложення про змагання - МОЛОДША ЛІГА

Положення про змагання - МОЛОДША ЛІГА

МОЛОДША ЛІГА

Змагання Роботрафік покликані не тільки наочно продемонструвати необхідність дотримання правил дорожнього руху, а й пробудити у студентів і старшокласників інтерес до отримання додаткових знань і навичок в областях автомобілебудування, мехатроніки і програмування з метою проектування та складання складних роботизованих систем.

Змагання Роботрафік (Robotraffic) були розроблені і вперше проведені в Центрі робототехніки Leumi в Університеті Техніон (Ізраїль) в 2010 р. З того часу вони стали міжнародними і проводяться щорічно на базі Техніона.

Організатори:

● Благодійна організація “Благодійна установа “Освітні ресурси і технологічний тренінг”
● Навчальний STEM - центр «Сократ»
● ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти»
● Навчально-виховний комплекс №141 «ОРТ» м. Києва

Учасники

● учні віком 10-14 років усіх загальноосвітніх навчальних закладів, до трьох учасників в команді.

Мета змагань:
Популяризація науково-технічної творчості учнів, створення умов для організації високомотивованої діяльності по створенню і програмуванню роботизованих систем, привернення уваги молоді до проблем безпеки на дорогах.
Задачі:

● Створити умови для розвитку науково-технічної творчості учнів та навичок роботи в команді в рамках проектної діяльності.
● Ознайомити учасників змагань з процесами розробки, створення, налаштовування та експлуатації роботизованих систем.
● Надати можливість використання сучасних високих технологій в процесі технічної освіти учнів.
● Розвинути мотивацію до пізнавальної діяльності учнів, використовуючи міжпредметні зв'язки інформатики, технології, математики та фізики і підходи STEM-освіти в процесі реалізації проектних завдань.

● Привити учасникам розуміння необхідності дотримання правил поведінки на дорозі та створити умови для виховання законослухняних учасників дорожнього руху.
● Надати учасникам можливість запропонувати нові технологічні способи забезпечення безпеки транспортного руху з урахуванням обмежень технічних можливостей автомобіля і фізичних можливостей водія. В тому числі, створити умови для ініціювання теоретичних розробок нових видів датчиків, методів контролю, спостереження та керування транспортним засобом і рухом транспорту.

 

Конкурсні категорії

● A.Рух по моделі міського транспортного руху з дотриманням ПДР.

● Б.Рух з максимальною швидкістю по гоночній трасі.

● В.Конкурс ідей щодо підвищення безпеки дорожнього руху.

● Г. Тривимірне моделювання у системі тривимірного моделювання або автоматизованого проектування.

 

Загальні положення

Правила поведінки під час змагань

● Керівник команди не може втручатися в дії команди. керівник може розподіляти обов'язки між членами команди під час спеціально виділеного для цього часу.
● У разі втручання керівника в дії команди, підказки, і інших грубих
порушень дисципліни, команда може бути знята з Змагань на розсуд головного судді.
● В категоріях А і Б, на полі може бути присутнім тільки один учасник
команди, іншим учасникам та менторам заборонено заходити за межі виділеного поля.
● Переможці визначаються окремо за категоріями A, Б, В і Г відповідно до правил даної категорії серед всіх учасників.
● Переможцем змагань оголошується команда, що отримала найбільший результат за сумою залікових балів у всіх категоріях змагань (A, Б, В, Г).

● Залікові бали в окремих категоріях визначаються за формулою:

(кількість команд + 1) - місце команди) * коефіцієнт категорії.

Коефіцієнти категорій:
▪ категорія А – 2;
▪ категорія Б – 1,5;
▪ категорія В – 1;
▪ категорія Г - 1.

Наприклад: в змаганнях беруть участь 10 команд. Розглянемо залікові бали двох команд.

 

Категорія

 

Команда 1

 

Команда 2

 

А

1 місце​

3 місце​(10 +1)-3)* 2 =16

 

Б

5 місце​

1 місце​(10 +1)-1)* 1.5 =15

 

В

6 місце​

1 місце​(10 +1)-1)* 1 =10

 

Г

4 місце​

1 місце​(10 +1)-1)* 1 =10

В загальному підсумку:
Команда 1 набрала 20 + 9 + 5+7 = 41
Команда 2 набрала 16 + 15 + 10 + 10 = 51
Переможцем змагань оголошується Команда 2


● Команда, яка була знята зі змагань за неспортивну поведінку рішенням суддівської колегії в будь-якій з категорій, не бере участі в абсолютному заліку.

● Рішення суддів є остаточним.

● Організатори залишають за собою право вносити зміни в правила змагань.

Регламент проведення заїздів

● «Автономний режим» - властивість ТЗ (транспортного засобу), що виражається в здатності функціонувати протягом заїзду незалежно, без допомоги будь-яких допоміжних зовнішніх систем, за винятком інтерактивних пристроїв, які є невід'ємною частиною моделі транспортного руху.

● Команда має право проводити будь-які дії зі своїм ТЗ до змагань і під час тренувальних заїздів, які спрямовані на підвищення результативності роботи і не суперечать чинним правилам.

● У разі поломки ТЗ команда має право замінити окремі деталі.Забороняється заміняти ТЗ повністю.

● За 20 хвилин до початку заїздів оголошується Карантин. Під час карантину кожна команда повинна помістити ТЗ в спеціально відведене для цього місце в вимкненому стані. Якщо з технічних причин, ТЗ має залишатися у включеному стані, то команда повинна передбачити підставку для ТЗ, що виключає можливість самовільного переміщення ТЗ. В цей час судді перевіряють відповідність ТЗ правилам змагань.

● Кожна команда має по 2 спроби в категоріях A і Б.

● У категоріях A і Б враховується кращий результат із 2-х спроб.

● У разі якщо одна зі спроб провалена, враховується результат іншої спроби. Якщо провалені обидві спроби, команда займає останнє місце в даній категорії. При наявності декількох команд, які “провалили” обидві спроби, всі вони займають останнє місце в даній категорії.

● У разі виходу з ладу ТЗ однієї з команд з вини ТЗ суперника “постраждалій” стороні надається час на ремонт і можливість провести заїзд.

Регламент проведення тренувань

● Тренувальні заїзди проводяться відповідно до розкладу.

● Право на тренувальний заїзд надається в порядку загальної черги. Для спроби відводиться не більше 2-х хвилин.

Обладнання

● До участі в змаганнях допускаються лише роботи Steammy:bot

● Макети поля-траси для друку знаходяться за посиланням Макет Молодша ліга

● Транспортний засіб - модель колісного ТЗ, що приводиться в рух електродвигуном (електродвигунами), керування якою відбувається в автономному режимі (саморобний або модернізований готовий виріб).

● Команда при налаштуванні ТЗ може змінювати в конструкції ТЗ розміщення датчиків для підвищення результативності.

● Світлофори (стартовий, для перехрестя)

Кожен сигнал світлофора або їх поєднання супроводжується передачею унікального коду перпендикулярно площині по якій рухаються ТЗ (Зверху вниз) рівно над полосою руху в ІК-діапазоні по протоколу IrDA SIR. Унікальні коди та відповідність їх сигналам світлофора знаходяться в документі “Технічна інформація”.

● Модель «Пішохода»

Модель «Пішохода» представляє собою перешкоду, яка несподівано з'являється на шляху проходження ТЗ.

● Кількість і якість перерахованого обладнання команда визначає самостійно, виходячи з міркувань доцільності, необхідності налагодження ТЗ і програмного алгоритму.



ПРАВИЛА ЗМАГАНЬ ЗА КАТЕГОРІЯМИ ТА ПІДРАХУНОК БАЛІВ


Категорія А. Рух по моделі міського транспортного руху з дотриманням ПДР

Технічне завдання: запрограмувати автономний роботизований транспортний засіб, що здатний самостійно пересуватися і є частиною моделі міського транспортного руху, дотримуючись правил дорожнього руху. ТЗ має рухатися відповідно до розмітки «дороги» та сигналів світлофорів, а також враховувати поточну ситуацію на «дорозі» і можливих «пішоходів».

Під час проведення заїзду два ТЗ автономно і одночасно рухаються зустрічно-паралельними курсами по моделі міського вуличного руху, дотримуючись правил дорожнього руху.

Макет поля, з схемою розміщення світлофорів знаходиться в розділі “Технічна інформація” внизу цієї сторінки.

Умови проведення:

● ТЗ починають рух зі стартових ліній. Стартові лінії знаходяться по обидва боки поля, при розміщенні ТЗ на полі, його вертикальна проекція повинна знаходитись на стартовій лінії, не перетинаючи її.
● Час заїзду - 2 хв.
● Учасники ставлять ввімкнений ТЗ в стартову позицію. Тз повинен почати рух сам по сигналу світлофору, забороняється стороння допомога ТЗ.
● «Початок руху» ТЗ в заїзді - по зеленому сигналу стартового
світлофора. Зелений сигнал вмикається суддею, всю решту часу світлофор передає червоний сигнал.
● За час заїзду ТЗ повинен проїхати не менше 2-х «кіл», за це команді
нараховується 180 балів. Якщо до закінчення заїзду ТЗ не вдалося проїхати 2 «кола» - «Спроба провалена».
● «Закінчення заїзду» фіксується у таких випадках:

  1. завершення 2 хвилин - максимальний час виконання завдання;
  2. нездатність обох ТЗ, які беруть участь в заїзді, продовжувати рух більше 30 секунд поспіль;
  3. неможливість продовження заїзду з технічних причин;
  4. за рішенням судді.

● Для ідентифікації ТЗ під час заїзду команда повинна мати з собою два прапорці (червоний і синій) з назвою команди. Відповідно до жеребкування один з прапорців встановлюється на ТЗ. Після першого заїзду команди міняються стартовими майданчиками.

● Кожна команда має 2 спроби, в залік приймається найкраща з них. У разі, якщо одна зі спроб провалена, враховується результат іншої спроби. Якщо провалені обидві спроби, команда займає останнє місце в даній категорії.

● На полі може знаходитися тільки один представник від кожної команди під час проведення заїзду.

● Категорично забороняється змінювати конструкцію моделі міського вуличного руху - міняти розташування знаків, світлофорів та інших пристосувань, налаштовуючи їх «під себе». Порушення цього правила тягне зняття команди зі змагань в даній категорії.

За порушення правил дорожнього руху, або невиправдані дорожньою ситуацією дії ТЗ нараховуються штрафні бали:

● Проїзд на заборонний сигнал світлофора - 15 балів за кожен факт порушення.

● Невиправдана дорожньою ситуацією зупинка більше 5 секунд за межами перехрестя - 4 бали за кожен факт зупинки.

● Невиправдана дорожньою ситуацією зупинка на перехресті - 5 балів за кожен факт зупинки.

● Зіткнення з іншим автомобілем за межами перехрестя - 5 балів винуватцю аварії за кожен факт зіткнення винуватцю аварії.

● Зіткнення з іншим автомобілем на перехресті - 7 балів за кожен факт зіткнення винуватцю аварії.

● Наїзд на пішохода - 15 балів.

● Фальстарт - 3 бали за кожен факт. Після фальстарту заїзд обох ТЗ починається заногов, допускається не більше 2-х випадків одним ТЗ під час одного заїзду. Після третього випадку зараховується - “Спроба провалена”.

● Виїзд на зустрічну смугу руху - 10 балів за кожен факт порушення.

● Виїзд на тротуар - 10 балів за кожен факт порушення. Виїздом на тротуар вважається ситуація коли ТЗ покинуло свою смугу руху всіма датчиками лінії, у напрямку країв поля.

Після фіксування факту виїзду на зустрічну смугу, або виїзду ТЗ зі своєї смуги на тротуар, учасник команди повинен запитати суддю дозволу повернути автомобіль на смугу руху.

● Представник команди може допомогти ТЗ під час заїзду зрушити з місця не раніше, ніж через 5 секунд після невиправданої дорожньою ситуацією зупинки, за що нараховується 5 штрафних балів за кожен акт допомоги.

● Дії ТЗ однієї із команд, що беруть участь в заїзді, призвели до виходу з ладу *ТЗ суперника або моделі міського транспортного руху - команда винуватець карається штрафом «Спроба провалена».

Примітка:«вихід з ладу» ТЗ - нездатність ТЗ рухатися або орієнтуватися в просторі, в результаті чого довелося зупинити заїзд;
«Вихід з ладу» моделі міського транспортного руху - зміна, в результаті наїзду ТЗ, положення пристроїв моделі міського транспортного руху, що спричинило за собою необхідність зупинки заїзду.

Визначення переможців:

● Результат команди в заїзді визначається наступним чином: 180 мінус сума штрафних балів.
● Виграє команда з найкращим результатом. У разі рівної кількості штрафних балів, виграє команда, чий автомобіль подолав більше *число «кіл»

Примітка: Початком кола вважається місце виїзду зі стартової прямої на головну трасу. Підрахунок кіл понад трьох здійснюється за «четвертями» кола.

Наприклад:

Команда 1 подолала 2 кола, при цьому ТЗ двічі не зупинився на червоний сигнал світлофора, здійснив невиправдану дорожньою ситуацією зупинку більше ніж на 5 секунд, після чого учасник команди “допоміг” йому зрушити з місця.

Отже Команда 1набрала 180 - 15 - 15 - 4 - 5 = 141бал, де
180 - кількість балів за проходження двох кіл.
15 - проїзд на червоний сигнал (за кожен факт порушення)
4 - невиправдана зупинка більше 5 секунд за межами перехрестя
5 - допомога ТЗ

Категорія Б. Рух з максимальною швидкістю по швидкісній трасі.

Технічне завдання: запрограмувати автономний роботизований транспортний засіб, який здатний за найменший час подолати трасу, не покидаючи свою смугу руху.

Умови проведення:

● Кожна команда має 2 спроби, в залік приймається найкраща з них. У разі, якщо одна зі спроб провалена, враховується результат іншої спроби. Якщо провалені обидві спроби, команда займає останнє місце в даній категорії.

● ТЗ, перебуваючи в зоні старту, очікує дозволяючого сигналу для початку руху.

● Якщо ТЗ стартував не дочекавшись стартового сигналу - фальстарт.
Заїзд ТЗ починається заново. Допускається не більше 2-х випадків фальстарту одним ТЗ в одному заїзді. Після третього випадку - «Спроба провалена».

Визначення переможців:

● Виграє команда, чий ТЗ подолав запропоновану трасу за найменший час (з точністю до десятих).

● Якщо команди мають однакові показники часу - для них призначається додатковий заїзд.

 

Категорія В. Творчий конкурс.

Конкурс являє собою презентацію-захист власної ідеї щодо забезпечення безпеки транспортного руху або перспективних роботизованих транспортних систем.

Тема проекту: Технології для здоров'я водія

● Презентація повинна складатися з наступних частин:

  1. Назва роботи і автори проекту.
  2. Проблема, для вирішення якої пропонується технічне рішення.
  3. Презентація технічного рішення (на рівні дизайн-проекту з поданням основних технічних характеристик).
  4. Опис принципу роботи.
  5.  Приблизні маркетингові дані (цільові споживачі, споживчі характеристики товару, ціновий діапазон).

● Презентації приймаються в форматах ppt, pptx, pdf.

Критерії оцінювання:

● Оригінальність ідеї.

● Розуміння проблеми і запропонованого рішення.

● Практична значимість запропонованого рішення.

● Ефективність застосування для поліпшення безпеки дорожнього руху.

● Виразність виступу.

 

Визначення переможців:

● Виграє команда з найбільшою кількістю балів.

● Кожен критерій оцінюється за 10-бальною шкалою.

 

Категорія Г. Тривимірне моделювання у системі тривимірного моделювання або проектування

Завдання: За допомогою системи тривимірного моделювання або автоматизованого проектування створити певний вузел автомобіля: свічка запалювання.

Критерії оцінювання:

● розуміння принципів функціонування запропонованого вузла;
● якість створеної моделі вузла;
● розуміння принципів роботи в системі тривимірного моделювання або автоматизованого проектування.