Головна мета та суть діяльності представництв ОРТу полягає у підвищенні рівня життя і добробуту через навчання і освіту, як єврейського народу, так і інших народів світу.
Крістіна Килинчарслан - курсант льотної академії Національного авіаційного університету
|
Положення про змагання - МОЛОДША ЛІГАМОЛОДША ЛІГА Змагання Роботрафік покликані не тільки наочно продемонструвати необхідність дотримання правил дорожнього руху, а й пробудити у студентів і старшокласників інтерес до отримання додаткових знань і навичок в областях автомобілебудування, мехатроніки і програмування з метою проектування та складання складних роботизованих систем. Змагання Роботрафік (Robotraffic) були розроблені і вперше проведені в Центрі робототехніки Leumi в Університеті Техніон (Ізраїль) в 2010 р. З того часу вони стали міжнародними і проводяться щорічно на базі Техніона. Організатори:
● Благодійна організація “Благодійна установа “Освітні ресурси і технологічний тренінг” Учасники ● учні віком 10-14 років усіх загальноосвітніх навчальних закладів, до трьох учасників в команді.
Мета змагань:
● Створити умови для розвитку науково-технічної творчості учнів та навичок роботи в команді в рамках проектної діяльності.
Конкурсні категорії ● A.Рух по моделі міського транспортного руху з дотриманням ПДР. ● Б.Рух з максимальною швидкістю по гоночній трасі. ● В.Конкурс ідей щодо підвищення безпеки дорожнього руху. ● Г. Тривимірне моделювання у системі тривимірного моделювання або автоматизованого проектування.
Загальні положення Правила поведінки під час змагань
● Керівник команди не може втручатися в дії команди. керівник може розподіляти обов'язки між членами команди під час спеціально виділеного для цього часу. ● Залікові бали в окремих категоріях визначаються за формулою: (кількість команд + 1) - місце команди) * коефіцієнт категорії.
Коефіцієнти категорій: Наприклад: в змаганнях беруть участь 10 команд. Розглянемо залікові бали двох команд.
В загальному підсумку:
● Рішення суддів є остаточним. ● Організатори залишають за собою право вносити зміни в правила змагань. Регламент проведення заїздів ● «Автономний режим» - властивість ТЗ (транспортного засобу), що виражається в здатності функціонувати протягом заїзду незалежно, без допомоги будь-яких допоміжних зовнішніх систем, за винятком інтерактивних пристроїв, які є невід'ємною частиною моделі транспортного руху. ● Команда має право проводити будь-які дії зі своїм ТЗ до змагань і під час тренувальних заїздів, які спрямовані на підвищення результативності роботи і не суперечать чинним правилам. ● У разі поломки ТЗ команда має право замінити окремі деталі.Забороняється заміняти ТЗ повністю. ● За 20 хвилин до початку заїздів оголошується Карантин. Під час карантину кожна команда повинна помістити ТЗ в спеціально відведене для цього місце в вимкненому стані. Якщо з технічних причин, ТЗ має залишатися у включеному стані, то команда повинна передбачити підставку для ТЗ, що виключає можливість самовільного переміщення ТЗ. В цей час судді перевіряють відповідність ТЗ правилам змагань. ● Кожна команда має по 2 спроби в категоріях A і Б. ● У категоріях A і Б враховується кращий результат із 2-х спроб. ● У разі якщо одна зі спроб провалена, враховується результат іншої спроби. Якщо провалені обидві спроби, команда займає останнє місце в даній категорії. При наявності декількох команд, які “провалили” обидві спроби, всі вони займають останнє місце в даній категорії. ● У разі виходу з ладу ТЗ однієї з команд з вини ТЗ суперника “постраждалій” стороні надається час на ремонт і можливість провести заїзд. Регламент проведення тренувань ● Тренувальні заїзди проводяться відповідно до розкладу. ● Право на тренувальний заїзд надається в порядку загальної черги. Для спроби відводиться не більше 2-х хвилин. Обладнання ● До участі в змаганнях допускаються лише роботи Steammy:bot ● Макети поля-траси для друку знаходяться за посиланням Макет Молодша ліга ● Транспортний засіб - модель колісного ТЗ, що приводиться в рух електродвигуном (електродвигунами), керування якою відбувається в автономному режимі (саморобний або модернізований готовий виріб). ● Команда при налаштуванні ТЗ може змінювати в конструкції ТЗ розміщення датчиків для підвищення результативності. ● Світлофори (стартовий, для перехрестя) Кожен сигнал світлофора або їх поєднання супроводжується передачею унікального коду перпендикулярно площині по якій рухаються ТЗ (Зверху вниз) рівно над полосою руху в ІК-діапазоні по протоколу IrDA SIR. Унікальні коди та відповідність їх сигналам світлофора знаходяться в документі “Технічна інформація”. ● Модель «Пішохода» Модель «Пішохода» представляє собою перешкоду, яка несподівано з'являється на шляху проходження ТЗ. ● Кількість і якість перерахованого обладнання команда визначає самостійно, виходячи з міркувань доцільності, необхідності налагодження ТЗ і програмного алгоритму.
Технічне завдання: запрограмувати автономний роботизований транспортний засіб, що здатний самостійно пересуватися і є частиною моделі міського транспортного руху, дотримуючись правил дорожнього руху. ТЗ має рухатися відповідно до розмітки «дороги» та сигналів світлофорів, а також враховувати поточну ситуацію на «дорозі» і можливих «пішоходів». Під час проведення заїзду два ТЗ автономно і одночасно рухаються зустрічно-паралельними курсами по моделі міського вуличного руху, дотримуючись правил дорожнього руху. Макет поля, з схемою розміщення світлофорів знаходиться в розділі “Технічна інформація” внизу цієї сторінки.
Умови проведення:
● ТЗ починають рух зі стартових ліній. Стартові лінії знаходяться по обидва боки поля, при розміщенні ТЗ на полі, його вертикальна проекція повинна знаходитись на стартовій лінії, не перетинаючи її.
● Для ідентифікації ТЗ під час заїзду команда повинна мати з собою два прапорці (червоний і синій) з назвою команди. Відповідно до жеребкування один з прапорців встановлюється на ТЗ. Після першого заїзду команди міняються стартовими майданчиками. ● Кожна команда має 2 спроби, в залік приймається найкраща з них. У разі, якщо одна зі спроб провалена, враховується результат іншої спроби. Якщо провалені обидві спроби, команда займає останнє місце в даній категорії. ● На полі може знаходитися тільки один представник від кожної команди під час проведення заїзду. ● Категорично забороняється змінювати конструкцію моделі міського вуличного руху - міняти розташування знаків, світлофорів та інших пристосувань, налаштовуючи їх «під себе». Порушення цього правила тягне зняття команди зі змагань в даній категорії.
За порушення правил дорожнього руху, або невиправдані дорожньою ситуацією дії ТЗ нараховуються штрафні бали: ● Проїзд на заборонний сигнал світлофора - 15 балів за кожен факт порушення. ● Невиправдана дорожньою ситуацією зупинка більше 5 секунд за межами перехрестя - 4 бали за кожен факт зупинки. ● Невиправдана дорожньою ситуацією зупинка на перехресті - 5 балів за кожен факт зупинки. ● Зіткнення з іншим автомобілем за межами перехрестя - 5 балів винуватцю аварії за кожен факт зіткнення винуватцю аварії. ● Зіткнення з іншим автомобілем на перехресті - 7 балів за кожен факт зіткнення винуватцю аварії. ● Наїзд на пішохода - 15 балів. ● Фальстарт - 3 бали за кожен факт. Після фальстарту заїзд обох ТЗ починається заногов, допускається не більше 2-х випадків одним ТЗ під час одного заїзду. Після третього випадку зараховується - “Спроба провалена”. ● Виїзд на зустрічну смугу руху - 10 балів за кожен факт порушення.
● Виїзд на тротуар - 10 балів за кожен факт порушення. Виїздом на тротуар вважається ситуація коли ТЗ покинуло свою смугу руху всіма датчиками лінії, у напрямку країв поля. ● Представник команди може допомогти ТЗ під час заїзду зрушити з місця не раніше, ніж через 5 секунд після невиправданої дорожньою ситуацією зупинки, за що нараховується 5 штрафних балів за кожен акт допомоги. ● Дії ТЗ однієї із команд, що беруть участь в заїзді, призвели до виходу з ладу *ТЗ суперника або моделі міського транспортного руху - команда винуватець карається штрафом «Спроба провалена».
Примітка:«вихід з ладу» ТЗ - нездатність ТЗ рухатися або орієнтуватися в просторі, в результаті чого довелося зупинити заїзд;
Визначення переможців:
● Результат команди в заїзді визначається наступним чином: 180 мінус сума штрафних балів. Примітка: Початком кола вважається місце виїзду зі стартової прямої на головну трасу. Підрахунок кіл понад трьох здійснюється за «четвертями» кола.
Наприклад: Команда 1 подолала 2 кола, при цьому ТЗ двічі не зупинився на червоний сигнал світлофора, здійснив невиправдану дорожньою ситуацією зупинку більше ніж на 5 секунд, після чого учасник команди “допоміг” йому зрушити з місця.
Отже Команда 1набрала 180 - 15 - 15 - 4 - 5 = 141бал, де
Категорія Б. Рух з максимальною швидкістю по швидкісній трасі. Технічне завдання: запрограмувати автономний роботизований транспортний засіб, який здатний за найменший час подолати трасу, не покидаючи свою смугу руху.
Умови проведення: ● Кожна команда має 2 спроби, в залік приймається найкраща з них. У разі, якщо одна зі спроб провалена, враховується результат іншої спроби. Якщо провалені обидві спроби, команда займає останнє місце в даній категорії. ● ТЗ, перебуваючи в зоні старту, очікує дозволяючого сигналу для початку руху.
● Якщо ТЗ стартував не дочекавшись стартового сигналу - фальстарт.
Визначення переможців: ● Виграє команда, чий ТЗ подолав запропоновану трасу за найменший час (з точністю до десятих). ● Якщо команди мають однакові показники часу - для них призначається додатковий заїзд.
Категорія В. Творчий конкурс. Конкурс являє собою презентацію-захист власної ідеї щодо забезпечення безпеки транспортного руху або перспективних роботизованих транспортних систем. Тема проекту: Технології для здоров'я водія ● Презентація повинна складатися з наступних частин:
● Презентації приймаються в форматах ppt, pptx, pdf.
Критерії оцінювання: ● Оригінальність ідеї. ● Розуміння проблеми і запропонованого рішення. ● Практична значимість запропонованого рішення. ● Ефективність застосування для поліпшення безпеки дорожнього руху. ● Виразність виступу.
Визначення переможців: ● Виграє команда з найбільшою кількістю балів. ● Кожен критерій оцінюється за 10-бальною шкалою.
Категорія Г. Тривимірне моделювання у системі тривимірного моделювання або проектування Завдання: За допомогою системи тривимірного моделювання або автоматизованого проектування створити певний вузел автомобіля: свічка запалювання.
Критерії оцінювання:
● розуміння принципів функціонування запропонованого вузла; |